Jag har varit stark efter allt som har hän...

Jag har varit stark efter allt som har hänt i mitt liv. På ett halv-år har mitt liv förändrats helt. Och sen dess har det bara blivit mer och mer. Jag har klarat av det än så länge, har varit tillräcklig stark hitentils.. Men man orkar inte för mycket, hur stark man än är så finns det ett tillfälle då allt bryter ut och man inte orkar mer. Jag är stolt över mig själv att jag har klarat mig hitentils, men snart klarar jag mig inte mer. Jag är ledsen varje dag och jag orkar inte ha det som det är just nu. Något måste ändras i mitt liv. Allt detta på grund av en människa, EN ENDA MÄNNISKA, har lyckats göra detta mot mig. Jag älskade mitt liv som det va, men nu står jag inte ut med det..


Kommentarer
Postat av: Ankan

Är det min mamma som är problemet menar du? Du kanske ska ta en titt på hur du beter dig mot henne också.. Man är två i en konflikt. Och tack för att du skrev "skönt att inte vara hemma i helgen". Vad har jag gjort mot dig nu då? Dessutom är det otroligt omoget att inte svara när man blir tilltalad.

2011-10-07 @ 19:04:25
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Då kan väl dom som "upplever" sig som mogna föregå med gott exempel!!! Vilket personerna i fråga långt ifrån har gjort.

2011-10-09 @ 07:38:33
Postat av: Ankan

Jag svarar varje gång du säger något till mig så förstår verkligen inte vad du menar med det. Och jag är inte arg på dig, för det är inte ditt fel att din farmor beter sig som hon gör, och du har inte gjort mig något och jag har inte gjort dig något då förstår inte varför det här ska vara en konflikt mellan oss?

2011-10-10 @ 11:52:14
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad har Rebeccas farmor gjort som stör dig?

2011-10-11 @ 05:39:45
Postat av: Anonym

Vad jag har förstått det som så har du Amanda skrikit massa dumt om både Rebecca och Jonathan, och även Sten. Men du och din mamma förnekar ju bara det och allt är ju Rebeccas och Tuulas fel, för enligt er är ni helt perfekta och gör inget fel...

2011-10-11 @ 21:12:21
Postat av: Anonym

Håller med den person som har skrivit föregående kommentar! Amanda du får gärna förklara varför du ringde till Rebeccas farmor, hur du blev delaktig i det här?

2011-10-12 @ 05:44:28
Postat av: Ankan

Otroligt moget av er senaste tre att inte skriva namn...?

Jag har inte skrikit en massa dumt om Rebecca, Jonathan eller Sten. Vet verkligen inte vad ni fått det ifrån. Ringde till Tuula för att fråga vad det är som händer eftersom de mobbar och hackar på min mamma när de träffas och Tuulas enda svar var hela tiden "Hon tål ingen kritik". Förstår verkligen inte vad det har med något att göra? Min mamma har aldrig varit elak mot Rebecca eller Jonathan, men Sten säger ju inte till när något är fel, då måste min mamma göra det och då får hon skit för det? Förtjänar hon det? Och varför i så fall? Eftersom Tuula, Folke och Rebecca inte verkar ha svar på det så kan ju någon annan av er anonyma personer stiga fram och säga vad som är fel. Tack.

2011-10-12 @ 15:08:37
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din mamma är en väldigt självupptagen människa och väldigt snabb på att ge negativ kritik och aldrig någon positiv. Hon sitter väldigt ofta och pratar om sig själv hela tiden och folk tröttnar till slut. Sten och Anette har kanske olika uppfattningar om vad som är rätt och fel och det får man acceptera, det är ju trots allt en väldigt stor åldersskillnad på dom.

2011-10-12 @ 21:28:49
Postat av: Ankan

HAHAHA! Drar du allvarligt upp en åldersskillnad i den här diskussionen? Jag tror inte att någon av dem två tänker på den för de är vuxna människor och Sten har valt Anette som sin fru.

Min mamma är inte självupptagen, åtminstone inte mer än vad Rebecca är. Hon hjälper inte till med någonting hemma, vilket man borde göra om man är 16 år gammal.

Att min mamma är snabb på att ge negativ kritik är inte heller helt sant, men Rebecca tar allt min mamma säger som kritik även om hon bara vill hjälpa. Vem är du som skriver förresten?

2011-10-13 @ 06:05:18
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur vet du att Rebecca inte hjälper till hemma? Bor du också där? Hur gammal är du eftersom du vet vad en 16-åring ska göra? Alla är medvetna om att Sten har valt Anette till sin fru men man kan inte blunda för att det är en stor åldersskillnad vilket kan vara en anledning till att man ser saker på olika sätt! Rebeccas farmor är ju äldre än din mamma och dom tycker ju olika eller hur? Vad spelar det för roll vem som skriver............

2011-10-13 @ 07:18:43
Postat av: Anonym

Din mamma är självupptagen! Hon ger bara negativ kretik och själv klarar hon inte av någon kritik alls. Du är precis som din mamma!

2011-10-13 @ 08:55:11
Postat av: Ankan

Jag vet att Rebecca inte hjälper till hemma eftersom jag har bott med henne. Du har uppenbarligen ingen aning om vem jag är? Och jag vet att när mamma bett Rebecca laga mat hemma och Rebecca sagt ja så har det ändå inte varit mat lagad, eller soppåse uttagen, eller diskmaskin tömd. Den som inte tål kritik här är Rebecca som så fort det blir en konflikt hemma eller någon kritiserar henne så flyr hon hem till Robins mamma, hem till Robins pappa, hem till Tuula eller hem till någon kompis.

Vad har jag gjort eller sagt som indikerar på att jag inte tål kritik? Och fortfarande, vem är du som skriver? För att svara på din fråga så är jag 21 år gammal. Spelar mycket stor roll vem det är som skriver. Du ska våga stå för vem du är annars lägger vi ner den här tråden.

2011-10-13 @ 14:29:52
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Förra kanske inte vet vem du är, men det vet tyvärr JAG!! Är varken släkting, vän med din mamma och hennes man (definitivt inte längre i alla fall....) och skulle helst inte vara bekant med någon av er! Förstår inte hur du kan ge dig på Rebecca på hennes blogg och ifrågasätta om din mamma är problemet för Rebecca. Vågar inte Anette fråga själv, skickade tydligen dig att ringa till Rebeccas farmor/farfar oxå, enligt tidigare inlägg. Vad är ni för människor egentligen? Har följt alla era inlägg här och faktum kvarstår - Rebecca har inte ens svarat att det är Anette som är problemet, men du ångar på som om så vore fallet. Helt fantastiskt att du och din mamma är så säkra på att det är hon som är problemet!! Snacka om att veta om att man gjort fel. HAHAHA!! Ni är två enorma egoister utav stora mått, spräck bubblan och inse att det finns människor runtomkring er.......med riktiga värderingar och empati för andra. Vi är många som står strax utanför denna familj och ser hur Rebecca bara får det jobbigare och jobbigare inom familjen. Måtte hennes pappa vakna ur sin dvala snart!

2011-10-14 @ 11:20:58
Postat av: Ankan

Haha, det var definitivt inte min mamma som skickade mig att ringa till Tuula och Folke, det var det jag som gjorde, av fri vilja. Hade min mamma gjort det så hade hon fått en massa skit för det, och det förtjänar hon verkligen inte. Det enda Sten borde vakna upp och göra är att ta tag i sina barn så de hamnar på rätt spår i livet - inget annat. Att Tuula och Folke är helt vilse i huvudet ska inte behöva sabba mamma och Stens förhållande. Jag är tydligen inte heller släkt till Sten längre, säger Tuula, och det hon säger är ju lag, inte sant? Och nu förstår jag även varför Rebeccas mamma/David slängde ut Rebecca, om hon gick och smutskastade David lika mycket som hon smutskastar min mamma. Jag försökte fråga Tuula vad min mamma gjort för fel, men hon hade inget svar. Det enda svar hon hade var "Hon tål ingen kritik". Vad har det med något att göra? Uppenbarligen finns det INGET som min mamma har gjort, detta är bara en scen som Rebecca har skapat för att ha Sten för sig själv, han säger ju inte till. Så jag frågade Folke vad min mamma hade gjort, men han hade inget svar alls. Det kallar jag mogen släkt. Förstår att Rebecca inte känner sig så stark när de enda som backar upp henne är idioter. Vem är du då? Du vet ju vem jag är, varför har jag inte rätt att veta vem du är?

2011-10-14 @ 21:23:04
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är ute på väldigt, väldigt djupt vatten...... En 21-åring och en 51-åring som ger sig på ett barn på detta vis.......Undrar vilka som är på fel spår i livet??? Barn är inte manipulativa, men det är tyvärr en del vuxna. Är det konstigt att det finns krig i världen....??

2011-10-14 @ 22:06:48
Postat av: Ankan

Jag ger mig inte på ett barn. Jag gav mig på Tuula, eftersom det är hon som är problemet. Sedan frågade jag Rebecca vad det var som hände mellan min mamma och Tuula, men fick inget svar. Då förstod jag att Rebecca var del i det hela. Men jag har inte gett mig på Rebecca alls, står även i någon av de första kommentarerna att jag inte förstår varför detta är en konflikt mellan mig och Rebecca. Du är på fel spår i livet som inte vågar stiga fram och säga vem du är, så nu slutar jag svara här. Vill du mig något kan du ringa mig, numret finns på Eniro.

2011-10-15 @ 00:46:31
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är ju hellre på fel spår i livet genom att inte säga vem jag är än att vara psykiskt sjuk som du och din mamma! Ni ser ju aldrig erat fel som ni gör. Anette vet precis vad hon har gjort men det är ju bara som Rebecca har hittat på...

Om ni nu är så "vuxna" så kan ni väl ta lite ansvar för era handlingar vilket ni långt ifrån har gjort!

2011-10-15 @ 10:17:17
Postat av: Anonym

1)säg vad hon har gjort då? Kom med något som inte är "Hon ber Rebecca hjälpa till hemma" - för det är inget konstigt.

2)Tycker ni att det är att ställa höga krav på någon så är ni sjukt bortskämda allihop.

3)Vad är det för handlingar vi ska ta ansvar för? 4)Har rebecca inga handlingar att ta ansvar för? 5)Vad har jag gjort?

6)och vad har min mamma gjort?

7)Vad är det som gör att vi är psykiskt sjuka?



Numrerade mina frågor och vill att du numrerar dina svar, jag ska ha svar på allt.

2011-10-15 @ 14:06:33
Postat av: Johan Carlsson

Vi finns alltid här för dig Rebecca, alltid ! Att bli utsatt för vad du går igenom skall ingen 16 åring behöva.



Kram på dig , nybliven ipadare



2011-10-15 @ 22:23:52
Postat av: Ankan

Äntligen någon som skriver namn, hej Johan.

Jag har också alltid funnits här för Rebecca, när hennes mamma kastade ut henne så erbjöd jag henne och Robin min soffa och tv om de inte ville vara i Trönninge.

Däremot är det fortfarande inte någon som kan säga vad min mamma har gjort, så jag antar att detta påhittet är över nu. Dock borde familjen Eriksson kontakta en familjerådgivare för att lösa problemet.

2011-10-16 @ 16:42:38
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lilla Amanda "duck" du verkar ha en stor näbb du, eftersom Trönninge är ett litet samhälle så sprids rykten snabbt och de flesta här vet att du när du var i Rebeccas ålder tog hem en okänd kille som sov över hos dig som polisen kom och hämtade dagen efter så håll du din lilla näbb........Komma som 21-åring och vara någon sorts moraltant och blanda in andra människor än de som berörs är ju bara löjligt. Vi är många som vet vem din mamma är och tyvärr så får jag hålla med om ovanstående. Varför skulle Rebecca och Robin sova på din soffa om Rebecca har sitt hem i Trönninge? Du kanske redan visste att det skulle bli problem?

2011-10-16 @ 19:59:04
Postat av: Ankan

Ännu en utan namn, spännande att inte våga stå för vad man säger... Vem är det jag blandat in som inte är inblandad? Det handlar om Tuula, Rebecca, Sten och Anette, har jag dragit in någon annan? Tuula drog visserligen in Johan, Hannah, Jonas och Victoria i vårt samtal, vilka verkligen inte har med saken att göra - enligt mig. Jag vet att jag drog hem en pojkvän som min mamma skickade hem med polisen, men det var för mitt eget bästa, vilket jag inte förstod just då, men som jag förstod senare. Mamma försöker hjälpa Rebecca med men hon förstår inte det än, kanske när hon växer till sig lite. Däremot har detta inte med något att göra, att när jag var 15 hade hem en kille som mamma inte gillade, för jag hjälpte fortfarande till hemma. Jag flydde inte så fort någon bad mig göra något, och jag har aldrig ignorerat Sten. Rebecca måste lära sig att visa respekt, och hädanefter tycker jag att ni gör likadant genom att skriva vem ni är. Var det fel av mig att ringa Rebecca efter att hon blivit utkastad av sin egen mamma, och erbjuda henne ett ställe att vara på? Tycker det är väldigt konstigt om ni ser något fel av det. Hade min mamma inte älskat mig hade jag verkligen uppskattat om ett äldre syskon erbjöd mig ett tillfälligt hem.

2011-10-16 @ 21:01:18
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: vän till rebecca

Du är inte hennes syster och ju mindre hon umgås med dig desto bättre!!!! Du verkar för fan inte klok! Det är första gången jag läser alla kommentarerna för rebecca sa att det är några som skriver i hennes blogg. Skaffa dig ett liv och låt en 16-årigs blogg vara!!!!!!!! Hur kan man ens engagera sig så mycket att man ringer till hennes farmor och skäller ut henne. Om din mamma inte kommer överens med dom eller som du skriver i en kommentar att hon blir mobbad behöver hon väl inte umgås med dom det väljer man väl själv, hon är väl en vuxen kvinna!!!

2011-10-16 @ 21:36:22
Postat av: Ankan

Jag är hennes bonussyster, och oavsett om jag är familj, vän eller bekant och erbjuder henne en fristad, så borde man väl vara tacksam? Vad har jag gjort som inte verkar klokt? Jag har ett otroligt bra liv, men eftersom Tuula förstör min mammas förhållande med hennes man så engagerar jag mig, för jag vill mamma och Sten bara väl, för de älskar varandra. Det är klart att jag beskyddar min mamma, och eftersom hon var så ledsen så tog jag initiativet att ringa till Tuula, vilket jag inte ångrar en sekund, då jag utan tvekan vann de tre samtalen. Det går ju lätt till så när man egentligen inte har något att komma med...

Man kan tyvärr inte välja sin familj/släkt, och man ska kunna umgås med människor utan att bli påhoppad av påhittade idiotiska anklagelser av 65-åriga kärringar.

Jag hade gärna låtit hennes blogg vara, men jag litar inte på att ni anonyma människor ringer till mig och tar en vettig diskussion, vilket vi kanske hade behövt så ni hade förstått läget. Det är nog bäst för er små barn att ni kan skydda er bakom datorn, så ingen någonsin får reda på vilka ni är, för det vore ju hemskt att behöva stå för något man sagt, inte sant? ;)

2011-10-16 @ 22:47:07
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Erbjuda en fristad? Är du dum eller hon har ett hem.....älska varandra innebär rätt så mycket även respekt ingår där och det saknar både du och din mamma. Det bästa med bonussyskon är att man kan bara blunda sen finns dom inte längre=) Alla här står för vad dom säger men vill nog inte skriva sitt namn för DU kanske ringer precis som du gjorde till Rebeccas farmor men en sak är i alla fall säkert INGEN tycker som du!! En normal vuxen kvinna hade aldrig tillåtit ett barn ringa till ens "svärföräldrar och bete sig så respektlöst" tala om dålig uppfostran!!!!!!

2011-10-17 @ 05:53:07
Postat av: Ankan

Du har helt fel i verkligen allt du skriver, men sen är du ju säkert också bara ett barn, som alla andra på Rebeccas sida.

Det är inte dålig uppfostran att ta tag i saker, kämpa för sin sak och reda ut saker. Jag ringde inte och skrek på Tuula, jag ringde och PRATADE med henne, men hon förvränger väl allt som vanligt. Det är det enda hon kan.

Dålig uppfostran är att ha fostrat upp svaga barn som är bortskämda och låter dem göra som dem vill. Sluta skriv nu, du är ju redan arg och har redan förlorat. Rebecca, mamma och Sten ska prata med en familjerådgivare och då hoppas jag på det bästa. Fast om ni står för er åsikt, varför är det då så svårt att diskutera den? Ni vet troligtvis inte vad ni ska säga när ni inte har betänketid, och det är därför ni inte vill ta detta över telefon. Ännu en gång så har ni inte med detta att göra, jag kommenterade för att nå till Rebecca.

En normal vuxen kärring hade aldrig betett sig så som Tuula betett sig sedan vi flyttade hem till Sten.

Ni vet ju bara Rebeccas historia, så jag förstår att ni beter er som ni gör. Barn.

2011-10-17 @ 10:19:14
URL: http://amandaekman.blogg.se/
Postat av: Susanne, Rebeccas mamma.

Har precis vet vetskap om detta och nu räcker det!

2011-10-18 @ 05:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0